donderdag 18 december 2014

Schoolherinneringen 17: Het concertgebouw

Het orkest
Gisteren zag ik een foto van mijn zusje in het concertgebouw voor haar werk en dat is de inspiratie voor deze terugblik op mijn lagere school bestaan. Een van de vakken die gegeven werd was muziekles en daar was ik niet echt in geïnteresseerd en ik blonk er ook niet echt in uit dus daar weet ik (bijna) niets meer van. Wat mij echter altijd bijgebleven is, is het bezoek aan het concertgebouw dat wij ter afsluiting van dat jaar brachten. Er was een miidagvoorstelling speciaal voor scholen georganiseerd waar wij drie verschillende stukken te horen kregen, Het enige wat ik nog van het eerste stuk weet is dat elk instrument een korte solo kreeg zodat je alle instrumenten even kon horen. Van het tweede en derde weet ik veel meer het waren Peter en de Wolf van Prokofiev en tenslotte Taras Bulba van Janacek en ik vond beide mooi..

Wat echter het meeste bleef hangen was het imposante gebouw met de prachtige grote zaal en niet de muziek. Het heeft trouwens heel tientallen jaren gekost voor ik een tweede bezoek aan het concertgebouw bracht, dat was met een van mijn beste vrienden en een Colombiaanse schone maar dat is een ander verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten