vrijdag 26 december 2014

Kerstdiner

Druk bezig met het hoofdgerecht
Eerste kerstdag vieren wij met een diner bij mijn zusje en zwager, voorafgegaan door een borrel en cadeautjes onder de boom. Deze keer was naast de familie en Gijs (de kater) een extra gast aanwezig, Jimmy. Jimmy was het adhd hondje van de buren, erg vriendelijk maar erg aanwezig en Gijs had veilig hogere gronden opgezocht.

Bij de cadeautjesronde werd ik, onder andere, blij verrast met een mooie fles Islay whisky en een ochtendjas dis het begin was erg goed. Na de borrel was het tijd voor de maaltijd en die bleek enigszins af te wijken van wat mijn zusje en ik van te voren hadden afgesproken. Voor was veranderd in een visschotel voor de visliefhebbers en carpaccio voor diegenen de niet van vis hielden met een lekkere frisse witte wijn erbij, Het hoofdgerecht was wel conform menu, wild zwijn of biefstuk met veldsla, tomaat, ei en komkommer, aardappelkroketjes aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en daarbij een stevige rode wijn, Na was er ijs met vruchten in door mijn nichtje gemaakte chocolade coupes en, uiteraard, kaas met port voor de koffie op tafel kwam. Het was lekker, het was gezellig en rond half tien vertrok ik na een prima eerste kerstdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten