dinsdag 16 december 2014

Morita-Ya

Gyoze

Zaterdagavond sprak ik een vriendin die vroeg of ik zin had om sushi te gaan eten. Zin had ik wel, het kwam echter niet uit dus maakten we meteen een afspraak om dat de dag daarop te gaan doen. Zo vertrok ik rond half zes naar de stad want wij hadden om half zeven afgesproken. na een vlotte trip arriveerde ik ruim op tijd bij de Hartjes. Het was een zondagavond in begin december dus erg rustig en ik nam plaats aan de bar en bestelde een biertje wachtend op mijn gezelschap. Dat arriveerde korte tijd later en het werd muntthee voor haar en een bockbier voor mij alvorens het tijd werd om naar Morita-Ya te verhuizen.

Alhier werd het beeld herhaald want wij waren de enige klanten in het restaurant en kregen dus uiteraard de best seats in da house, een plekje aan het raam met uitzicht op de Amsterdamse grachten. Na bestuderen van de kaart besloten we deze keer geen hoofdgerechten te nemen maar allemaal losse hapjes. Zo kwam er miso soep,sashimi van zalm en tonijn, gyoze, wat maki en diverse soorten nigiri op tafel. Voor mij een Sapporo erbij en voor haar warme sake maakte de maaltijd af. Tijdens onze aanwezigheid kwam er exact een andere klant binnen dus vanavond moest er geld bij voor de eigenaren en dat gun je ze niet want je eet hier echt uitstekend voor een heel vriendelijk prijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten