donderdag 17 juli 2014

Werkherinneringen 21: Co-maker

Hier valt het IIE onder
Een van de leukere dingen die mij op het werk gebeurde was een sollicitatie van een student van het Institute for Information Engineering. Dit is een HBO in Almere En hun leerlingen moeten zogenaamde co/makers doen. Zij doen dan een stage van twintig weken bij een bedrijf waar zij een bepaald resultaat meer moeten zetten. De student kwam in pak (toch wel heel wat anders dan in mijn studietijd) op gesprek samen met een studiegenoot en na afloop van het gesprek was ik de begeleider van een team van vijf studenten die bij ons aan de slag gingen.

Het was een bijzonder leuke periode om die vijf jonge honden te begeleiden en samen met hun iets voor een van onze klanten, die zo vriendelijk was om mee te werken, te ontwikkelen. De jongens werkten er erg hard voor, inclusief overwerk toen hun planning niet helemaal bleek te kloppen, en aan het eind van de periode presenteerden ze hun werk aan de klant in Groningen. Deze gaf ze een compliment voor het verzette werk en zoals het hoorde zorgde ik voor een etentje bij een Mexicaans restaurant in Groningen om het succes te vieren. Het sprookje was daarmee nog niet uit want later hoorde ik van het team dat zij het beste cijfer van alle teams hadden behaald en ik vond het dan ook heel erg leuk dat ik mijn steentje daaraan bijgedragen had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten