zaterdag 12 juli 2014

Schoolherinnerungen 15: Engelse les

De Engelse vlag
Mijn lagere school was een montessori school en dat was toen een groot verschil met het reguliere onderwijs. In plaats van klassikaal werkte je individueel aan opdrachten. Groepsgewijs waren er eigenlijk alleen activiteiten als gym, handenarbeid, zingen en voorlezen.

Een optioneel vak werd echter ook klassikaal gegeven en dat was Engelse les. Je kon hier vrijwillig aan mee doen in de vijfde en zesde en ik had mij daar voor opgegeven. Je leerde spelenderwijs Engels via bijvoorbeeld kinderversjes als this old man en het lezen van verhaaltjes. Ik vond het erg leuk en was er behoorlijk goed in waardoor ik in het eerste jaar van de middelbare school met twee vingers in mijn neus hoge cijfers voor Engels haalde. Ook in mijn werk is het goed van pas gekomen daar vak van origine Engels is en ik veel cursussen en seminars in het Engels heb gehad. Misschien dat hier ook mijn voorkeur voor vakanties in Angelsaksische landen vandaan en mijn meer dan goede kennis van de Engelse taal (vraag echter niet om spelling en uitspraak) maar ik heb best wel veel profijt gehad van deze vroege kennismaking met de Engelse taal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten