maandag 7 juli 2014

Hoorn

Het weer was er niet naar
Vroeger, zoals het gezegde gaat, kwam ik vaak in Hoorn. In mijn studententijd werkte ik als bijbaantje in stripwinkel Het gele teken en gedurende de zomervakantie verbleef ik dan in de woning van de eigenaar en zijn vrouw als zij op vakantie waren. Zo leerde ik de stad en haar kroegjes en shoarmatenten goed kennen. Ik kom echter al jaren niet meer in Hoorn en ik zie de eigenaar van de winkel alleen nog als ik zelf op een stripbeurs kom waar hij ook is.

Zaterdag was ik echter toch in Hoorn toen ik met een vriendin weg was, zij moest namelijk iets ophalen in de directe omgeving. Uiteraard besloten we meteen om in de stad te gaan lunchen maar verder kwam er niet veel van het bezoek terecht. De eigenaar van de stripwinkel was op een beurs in Purmerend en het weer was zo slecht dat we na een korte wandeling over de markt neerstreken bij de Keizerskroon om te lunchen. Dat werd dus cappuccino, thee, een omelet en een champignonsoep waarna we een nat Hoorn weer verlieten na wel een heel erg kort bezoek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten