vrijdag 4 juli 2014

Mallika

De open keuken
Aangezien ik de afgelopen week mijn keuken niet gezien had (behalve dan voor het ontbijt) had ik deze week braaf gekookt tot en met de woensdag. Op donderdag was het echter weer tijd om uit eten te gaan en in mijn queeste om alle Thaise restaurants in de omgeving te bezoeken was deze keer de keuze gevallen op Mallika in Almere. Om zes uur verliet ik dus mijn werk en tikte het adres van het restaurant in, in mijn navigatie systeem. Helaas bleek deze straat er niet voor te komen maar na even zoeken op Google maps klopte ik de straat er naast in en die was wel bekend.

Bij binnenkomst was het een klein restaurant met de open keuken in de zaak waar je tevens eten kon afhalen. Ik nam plaats en bestelde de tod man pla (viskoekjes) en pad krapraow (koe in basilicum, knoflook en chilipepers). Daarbij uiteraard een singha te drinken en ik was er klaar voor. Tijdens de prima maaltijd had ik nog een goed gesprek over voetbal met een Duitser die daar ook was en met een welgemeend tot in de finale namen we afscheid van elkaar en ik van het restaurant.

1 opmerking: