zaterdag 19 juli 2014

Molly Malone

Mijn hoofdgerecht
Vrijdag was het weer tijd voor het jaarlijkse etentje van het oude MT van een van de projecten waar ik in gezeten had. Zoals altijd door mij georganiseerd en dat betekent Amsterdam en de zeedijk met een start bij het elfde gebod. Het was tropisch weer en de tafeltjes stonden buiten klaar om plaats te nemen en dat deed ik dan ook (traditiegetrouw was ik als eerste aanwezig). Men bleek een Chimay Dorée op tap te hebben, een veel lichter bier dan de normale Chimay bieren. Terwijl ik genoot van mijn biertje arriveerden de andere deelnemers en volgden mijn bier voorbeeld.

Na een tweetal drankjes vertrokken wij want het was tijd om te gaan eten, gezien het mooie weer moest er uiteraard buiten gegeten worden en mijn doel, Molly Mallone, bleek nog een klein tafeltje te hebben met een stoel. Gelukkig werd er wat geregeld en al gauw hadden we stoelen, een biertje en de kaart. Molly is een echter Ierse kroeg met het bijbehorende voedsel en ik ging dan ook voor de zalm en limoen-dille met verse groenten en aardappelen. Helemaal niets mis mee en het werd erg stil tot de koffie en thee op tafel stond. Als allerlaatste werd en nog een drankje genomen op het terras van Verhoeff en kwam er een einde aan een gezellige avond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten