dinsdag 29 juli 2014

Buitje

Dit soort weer
Toen ik maandagochtend opstond zag het er best wel duister uit buiten en regende het ook nog eens stevig. Ik trok dus een regenjas aan toen ik naar mijn werk ging en stapte onder begeleiding van een paar regendruppels in mijn auto. Het begon echter harder en harder te regenen totdat er sprake was van een flinke bui. Tegen de tijd dat ik op de gaasperdammerweg was was de bui overgegaan in een wolkbreuk en begon het verkeer steeds langzamer te rijden. Het zicht werd steeds minder en ik nam ook gas terug en reed behoorlijk geconcentreerd vanwege de weersomstandigheden. Dat was maar goed ook want de een of andere malloot reed met zestig op de rechterbaan terwijl er nergens anders een auto te bekennen was. Ik twijfelde of ik door zou rijden of bij de eerste benzinepomp van de weg zou afgaan want de omstandigheden waren echt bar en boos. Voor het zover was hield het noodweer gelukkig op en kon ik rustig doorrijden naar mijn werk, Daar kwam ik er pas achter hoe erg de bui was geweest want stukken Amsterdam waren behoorlijk ondergelopen en vrienden van mij in Zaandam moesten zelfs hozen omdat het water naar binnen aan het lopen was. Kortom wat begonnen was als een buitje was geëindigd in een hoosbui van epische proporties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten