dinsdag 22 juli 2014

Bushmills

De familie, links de standaard, als vierde de triple cask
Als het om sterke drank gaat dan ben je bij mij met whisky aan het goede adres, en aangezien ik een whisky snob ben drink ik het liefst een Schotse single malt whisky. Een enkel keertje wil ik wel eens wat anders kopen en zo kwam ik de laatste keer thuis met een fles Bushmills.

Bushmills is een Ierse whisky en deze worden drie maal gedestilleerd (Schotse slechts twee keer), daarnaast is de standaard een blend (grain en malt) in tegenstelling tot de Schotse single malts die ik normaliter drink. De reden om deze keer voor Bushmills te kiezen was tweeledig. Ten eerste had een vriend en whiskykenner mij een tijd geleden al aangeraden om een glas Bushmills te proberen en ten tweede hadden ze nu als actie een gratis glas bij elke fles en als Hollander laat je dat natuurlijk niet lopen. Inmiddels heb ik mijn eerste glas gedronken en ik vind het zeker geen foute whisky. Ik overweeg zelfs om een tweede fles te kopen en dan ga ik voor de triple cask versie, gelegerd op bourbon, port en sherry vaten. Mij benieuwen wat dat voor smaak gaat geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten