vrijdag 31 januari 2014

Steigerbouwer

Steigerbouwers aan het werk
Onlangs verliet ik ons appartementsgebouw op weg naar mijn auto en zag dat er een aantal steigerbouwers aan de slag waren aan onze buurflat waar we de gemeenschappelijke tuin mee delen. Ik wilde al doorlopen naar mijn auto toen ik een van de steigerbouwers mijn naam hoorde roepen. Bij nadere bestudering bleek het een oud collega te zijn die al een flink aantal jaren bij ons weg gegaan was.

Uiteraard namen we even de tijd om bij te praten en het bleek dat hij zijn HBO opleiding en baan verlaten had voor het simpele arbeidersleven. Dat bleek allemaal een stuk beter bij hem te passen en naar hij zei voelde hij zich nu een stuk gelukkiger. Daar bleef het gesprek bij want zijn collega's vonden dat hij stond te lanterfanten en hij moest weer aan de slag. Deze hele kortstondige ontmoeting bewijst maar weer eens dat de wereld heel erg klein is en dat onverwachte ontmoetingen met oude bekenden op alle manieren mogelijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten