dinsdag 14 januari 2014

Parkmobile

Het parkmobile logo
Zoals wel vaker gememoreerd doe ik heel erg veel met mijn telefoon.Ik bankier er mee, ik lees mijn mail erop, ik maak mijn foto's ermee, ik beheer mijn social media er op en speel er spelletjes op. En wat nog mooier is, af en toe (niet al te vaak) bel ik er zelfs mee of, helemaal uniek, stuur ik er een sms mee.

Er is echter een ding wat ik nog steeds niet doe met mijn telefoon en dat is parkeren, Ik loop nog steeds braaf naar de parkeerautomaat en gooi daar geld in, Het nadeel daarvan is dat je meestal teveel betaald omdat je niet het risico wil lopen een bekering te krijgen voor parkeren zonder betalen. Og nog erger, er zijn  plekken (Haarlem bijvoorbeeld) waar je niet met een pasje kan betalen maar muntgeld in de automaat moet stoppen en ook dat heb ik meestal niet bij me.Nu zijn er al heel lang apps beschikbaar waarmee je via je telefoon kan parkeren en waarbij je exact voor de geparkeerde tijd betaald. Uiteraard vragen ze daar een bijdrage voor maar die is naar keuze slechts €2 per maand of €0.25 per keer parkeren en dat heb je er echt wel meteen uit. Na wat navraag bij mijn vrienden koos ik voor parkmbile en installeerde de app en meldde mij aan. Vanaf heden kan ik ook met mijn telefoon betalen en zijn alle problemen met bepaalde steden en te veel betalen uit de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten