woensdag 29 januari 2014

Snelwegverlichting

Een verlichte snelweg
In het kader van bezuinigingen is sinds enige tijd de verlichting op de snelweg een stuk minder fel in het donker en wordt later op de avond op een aantal plekken soms helemaal uitgezet. Wat mij betreft een prima maatregel want als ik, mt name laat op de avond, op erg lege wegen reed verwonderde ik mij altijd over de zee van licht die wij boven onze verlaten snelwegen hadden aangestoken.

Nu moet je best wel iets beter opletten met minder licht boven de weg maar in het buitenland ben ik niets anders gewend en ondanks de huidige donkere dagen is het allemaal best te doen. Er zijn echter heel veel huilebalken in Nederland want inmiddels heeft men besloten om de verduistering niet meer om 9 uur 's avonds te laten beginnen maar om 11 uur. Erg zonde om een goede bezuinigingsmaatregel weer een stukje terug te draaien omdat Nederlanders kennelijk geen auto kunnen rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten