donderdag 16 januari 2014

Signalen

Ze kunnen best wel groot zijn
Toen ik in militaire dienst zat (en nee dit is niet een nieuwe serie onder het kopje dienstherinneringen) had men besloten dat ik vrachtwagenchauffeur zou gaan worden. Daartoe kwam ik op een rijopleiding terecht waar ik allerlei dingen moest leren. Een van de dingen die ik geleerd heb is dat het best wel lastig is om weer in te voegen als je in zo'n grote joekel zit. Vrachtwagenchauffeurs helpen elkaar dan ook door met lichtsignalen aan te geven dat er weer ingevoegd kan worden. Als reactie wordt er dan met de knipperliften (rechts-links-rechts) een bedankje af te geven.

Omdat ik uit ervaring weet hoe lastig het is om in te voegen met die krengen geef ik ze meestal flink de ruimte door gaten te laten vallen. Zo ook gisteren op de weg terug naar huis en de opstopping op de plek waar de A6 en de A1 bij elkaar komen. Het gaat daar van vijf (drie plus twee) banen terug naar drie, dus is het daar vaak een mini file in de spits. Ik kreeg van de chauffeur het lichten bedankje nadat hij ingevoegd was, kennelijk vermoedde hij met een collega te maken te hebben daar de meeste personenauto's niet echt aardig zijn tegen vrachtwagens. En alhoewel ik het nooit tot vrachtwagenchauffeur geschopt heb vind ik het altijd wel leuk om een bedankje van de beroepsgroep te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten