donderdag 2 januari 2014

Oudjaar

Mijn vader schenkt de champagne uit
Laat het maar aan mij over om eerst de nieuwjaarswensen te doen en een dag later te publiceren over oudjaar. Maar ja ik wou gewoon op 1 januari iedereen de beste wensen overbrengen.

Terug naar 31 december, dat is de dag dat mijn vader jarig is en dat betekent dat we 's middags naar mijn ouders gaan. De ontvangst was koffie (had niemand trek in) en oliebollen (die vonden gretig aftrek). Er kwamen nootjes, zoutjes, worst, bier en wijn op tafel en ondanks een drukke worstelwedstrijd tussen mijn neefje en nichtje was het erg gezellig. Rond vijf uur had iedereen wel trek gekregen en kwam mijn vaders zalmsalade op tafel (en ik zou voor iemand het recept proberen te achterhalen maar dat heb ik nog niet) met brood en kruidenboter en wat kaasjes als dessert. We sloten niet af met koffie maar met een goed glas champagne om te toasten op een goed 2014 voor iedereen en daarna was het tijd om te vertrekken want iedereen ging ergens anders heen om oudjaar te vieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten