woensdag 22 januari 2014

NAP

Koe en kreeft
Het was een behoorlijk druk weekend want na de kraamvisite ging ik eerst gezellig even bij mijn ouders langs alvorens een vriend op te pikken om samen uit eten te gaan bij NAP. Voor deze op IJburg gevestigde tent had ik namelijk nog een Groupon liggen om samen voor €29.50 te genieten van surf & turf of van een van beiden. Na een vlotte rit arriveerden wij aan bij de jachthaven IJburg en vonden met moeite een plekje, het was druk.

Er was kennelijk een feestje aan de gang bij NAP want er was een grote groep mensen die aan de champagne en het was behoorlijk druk en luidruchtig. Wij kregen een tafeltje en bestelden allebei een biertje, ik een pilsje en mijn vriend een la chouffe. Daarbij kwam goed bruin en witbrood met een tapenade die ik mij heerlijk liet smaken. De bestelling was een makkie uiteraard surf en turf (tournedos en kreeft) voor mij en turf voor hem. Het eten kwam, vergezeld van eigen gemaakte friet en wat groente en er was werkelijk niets op aan te merken. Na was er voor mij espresso maar mijn maat ging voor een dessert. Op de kaart stond het intrigerende ijs uit Weesp en dit bleek ijs van een van de beste ijssalons uit Nederland te zijn, Nelis.Uiteraard werd dat zijn dessert en het ijs bleek inderdaad van top kwaliteit te zijn. Na nog wat natafelen vroegen we om de rekening en verlieten NAP. We hadden prima gegeten en waarschijnlijk was dit een unicum sinds wij elkaar kenden want ik vermoed dat dit de eerste keer was bij een gezamenlijk etentje dat zijn aandeel in de rekening hoger was dan het mijne en dat doet me dan weer deugd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten