zaterdag 18 januari 2014

Simple wisdom

Het betreffende boekje
Soms kom je van die dingen tegen waarvan je je helemaal niet meer bewust bent dat je ze hebt en het bijgaande boekje is daar een prima voorbeeld van.

Er is een taak waar ik al heel lang aan wil beginnen maar iedere keer maar weer uitstel en dat is het verwijderen van flinke stapels boeken. Ik ben mijn hele leven al een fanatieke lezer geweest en dat gekoppeld aan mijn verzamelwoede heeft voor een flinke bibliotheek gezorgd van zowel boeken als stripboeken. Nu zijn er van die stipboeken flink wat verdwenen op de stripbeurzen waar ik in de loop der jaren met mijn matties heb gestaan als handelaar. Dat is nu trouwens afgelopen want er zijn niet veel kopers meer over.Van mijn boeken is er echter (bijna) nooit iets verdwenen want ten eerste kwamen wij niet op boekenmarkten en ten tweede kon ik daar emotioneel nog geen afscheid van nemen. Ik heb echter al enige tijd een e-reader en heb al heel lang geen fysiek boek meer gelezen. Wegdoen is dus een optie geworden maar ik vind het nog steeds moeilijk om afstand te doen van mijn boeken. Ik besloot om maar eens een keer door mijn boekenkast te lopen en een eerste selectie te maken van wat weg kon maar daarbij viel mijn oog op dit mini boekje. Het was het cadeau van een hele goede vriendin toen wij elkaar net leerden kennen en ik was het helemaal vergeten. Uiteraard gaat deze niet in de stapel te verwijderen boeken maar blijft deze net zoals andere herinneringen bewaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten