vrijdag 3 januari 2014

De jaarwisseling

Dit heb ik dus niet gezien dit jaar
Ik vier mijn oudjaar al meer dan twintig jaar op de zeedijk en omgeving. Het begon ooit in het inmiddels ter ziele gegane café Groningen, werd daarna vervolgd in het eveneens ter ziele gegane café de roode baron en vindt nu plaats in de Mekhong river. Ik ben er altijd al vroeg want het openbaar vervoer rijdt zijn laatste ritten om acht uur 's avonds en de rest van de groep komt dan meestal wat later opdagen.

Ook dit jaar werd hetzelfde scenario gevolgd maar het standaard tripje om middernacht naar de Nieuwmarkt vond niet plaats. Daar staan alle Chinezen van Chinatown hun vuurwerk af te steken en dat is een spektakel waarbij horen en zien je vergaat. Aangezien het echter fors regende besloten wij dit onderdeel over te slaan en hielden we het bij drank, muziek, optredens en gezelligheid in de bar. Rond vier uur besloot ik naar huis te gaan en meestal heb ik dan moeite om een taxi te vinden maar dat was dat jaar geen probleem. Er stond een hele rij klaar bij het Barbizon en ik kon dan ook meteen instappen en huiswaarts keren. Zoals elk jaar weer een uitstekende oudejaarsnacht en meer dan genoeg reden om het volgend jaar weer op dezelfde manier te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten