dinsdag 1 mei 2012

Koninginnedag

Dit jaar was ik weer in het land tijdens Koninginnedag. Vorig jaar zat ik met de boys in Amerika en had het feestje dus gemist. Ik had dit jaar voor Koninginnedag en niet voor Koninginnenacht gekozen aangezien er goed weer voorspeld werd voor de maandag. Nu goed weer bleek een understatement te zijn en met een stralend zonnetje vertrok ik in de middag richting Nieuwmarkt. Aangezien de trams niet naar het centrum reden was het twee maal overstappen met de metro maar tegen half vier was ik gearriveerd. Wat als eerste opviel was dat het er minder druk uitzag dan in voorgaande jaren. De kinder kermis stond netjes opgesteld maar de bandjes waren afwezig. Het lijkt wel of de gemeente het feest elk jaar verder inperkt tot er niets meer overblijft.

Ik liep over een rustige zeedijk naar de roode baron en mekhong river, waar iedereen zat. Het was pas echt druk bij de kolk waar de aanwezige bars een groot podium met dj buiten hadden staan maar daarachter was het alweer rustig, voor Koninginnedag dan. Ik arriveerde als eerste in een drukke roode baron waar ik een heerlijk plaatsje in het zonnetje had bij een grote groep vrienden en bekenden. Onder het genot van muziek en een drankje werd er gepraat en mensen gekeken. Iedereen pendelde een beetje heen en weer tussen de twee café´s en het was een heerlijke dag. Aangezien dinsdag gewoon weer een werkdag was ging ik tijdig weer naar huis, echter niet nadat ik een wonder had aanschouwd. Na twee dagen weekend, een Koninginnedag en een Koninginnenacht was het bier op in de roode baron en dat was iets wat niemand voor mogelijk had gehouden.

2 opmerkingen:

  1. Wat een gave hoed, je hebt echt een hoedengezicht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reken niet al te hard op een stetson in de US of A ;-)

    NB: Geen hoedenhoofd want deze valt af als je hard blaast.

    BeantwoordenVerwijderen