dinsdag 15 mei 2012

Moederdag

Het was dit weekend weer Moederdag en dat betekent dat de familie bij elkaar komt bij mijn ouders om dat gezellig en gezamenlijk te vieren. We hadden de afgelopen dagen en weken bijna alleen maar droevig weer gehad maar op belangrijke dagen zijn de weergoden ons kennelijk gunstig gezind. Net zoals Koninginnedag de mooiste dag van het jaar was, was ook Moederdag een gunstige uitzondering op het weer van de laatste dagen. Toen ik aankwam zat iedereen al lekker buiten in het zonnetje in de tuin te genieten van een drankje en het mooie weer.

Voor het eerst in een lange tijd had ik weer eens bloemen bij me. Sinds ik verhuisd ben en niet meer vlakbij een van de beste bloemisten van Amsterdam woon gebeurt dat niet vaak meer. De bloemen kwamen dan ook niet bij de roos vandaan maar het boeket viel wel in de smaak bij mijn moeder. Ook ik ging in de tuin zitten en onder een drankje en een hapje werd er gezellig bijgepraat. Een van de populaire onderwerpen is altijd vakantie en we hadden het over die van mijn zusje en zwager die net een week terug waren uit Frankrijk en de mijne naar Amerika die volgende week vrijdag van start ging.

De zon ging zakken, het werd kouder en wij gingen naar binnen om te genieten van een klassieke asperge maaltijd. Oftewel asperges, eieren, gewelde ham en gesmolten boter met daarnaast krieltjes en salade. Het kostte wat moeite maar er bleef geen hap over van de werkelijk voortreffelijke maaltijd en er was dan ook niet veel plek meer voor het dessert van ananas, aardbeien en ijs. Na de koffie was het alweer tijd om huiswaarts te gaan want iedereen had nog wel het e.e.a. te doen voor de korte werkweek van start ging. Zoals altijd was het erg gezellig, op naar Vaderdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten