woensdag 16 mei 2012

Hoe Agile ben jij?

Dinsdag vertrok ik vroeg bij mijn werk, even over twee uur om precies te zijn. De reden was dat ik om drie uur een event had bij Xebia in Hilversum met als titel How Agile are you? Xebia is een van de eerste Nederlandse consultancy bedrijven die met het Agile gedachten goed begon en zij hebben bij heel veel bedrijven, ook het onze, de Agile methodiek geïntroduceerd. Ik vond het wel weer eens tijd om mijn Agile kennis te vergelijken met die van andere bedrijven en deze open space bijeenkomst kwam dan ook prima van pas.

Bij aankomst in Hilversum bleek het al redelijk druk te zijn en het werd steeds drukker, Agile is populair in Nederland bleek maar weer eens. Na de introductie waren er zeven parallelle sessie waarvan de groep zelf bepaalde waar ze over zouden gaan. Ik koos als eerste voor de rol van de product owner en als tweede voor tooling. Na de twee, goede sessie, was het tijd voor het diner, een mooi tapas buffet met zowel warme als koude gerechten. Tijdens de maaltijd werd er flink gediscussieerd en daarna waren er wederom twee rondes van zeven sessies. Rond half negen was het einde van een interessante middag en avond gekomen en was het tijd om weer huiswaarts te keren. Het was een geslaagde sessie en zeker voor herhaling vatbaar dus men zal mij vaker in Hilversum vinden in de komende maanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten