donderdag 17 mei 2012

Morita-ya

Een goede gewoonte die ik met een goede vriendin heb is dat we pal voor en/of na onze vakanties samen een hapje gaan eten omdat we elkaar dan een tijdje niet gaan zien of niet gezien hebben. Deze keer vielen onze vakanties redelijk aansluitend dus we besloten voor ik wegging uit te gaan. Nu is de start bij ons erg makkelijk, namelijk het elfde gebod. We troffen elkaar daar dan ook rond zeven uur en onder het genot van een drankje (zij zat braaf aan de cola light, ik aan de jupiler) was de vraag uiteraard waar we gingen eten. Nu bleken we beide een voorkeur te hebben voor Morita-Ya vanavond dus dat was een makkie.

We liepen de paar meter naar het Japanse eethuisje en werden hartelijk begroet door Morita. Terwijl mijn vriendin ging zitten liep ik even naar beneden, de keuken ligt daar, om de kok te begroeten die ik al een tijd niet meer gezien had. Toen ik weer bovenkwam stond de Sapporo (en groene thee) al klaar en had mijn vriendin sushi en sashimi voor ons besteld. Voor dat er was kwam er een schaaltje soja bonen op tafel. Al gauw kwam echter de rijst, de salade, de misosoep en de box met sushi en sashimi op tafel en hadden wij weinig tijd meer om te praten. De kwaliteit was wederom top en in rap tempo verdween de inhoud van de box in onze maag. Na het einde van alle stukjes sushi en sashimi bleven er alleen wat restjes aan soep, rijst en salade over en hadden wij weer tijd voor elkaar. Natafelend met wederom groene thee en deze keer espresso was het op een gegeven ogenblik tijd om afscheid te nemen en met een goede vakantie voor ons beiden kwam er een eind aan een uitstekende maaltijd!

1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit. Volgende keer wel een wat inniger afscheid, hoor :-).

    BeantwoordenVerwijderen