vrijdag 11 mei 2012

Satnav

Toen ik gisteren naar huis reed viel het allemaal wel mee. Er was een gigantische storm voorspeld met bijbehorend fileleed maar gelukkig was, zoals bijna altijd, de waarschuwing totaal overbodig. Het regende een beetje en dan had je het wel gehad. Ik had wel een kort stukje kijkers file op de A1 omdat aan de andere kant van de rijbaan een vrij fors ongeluk gebeurd was maar daar hield het ook mee op.

Totdat ik bij de splitsing A9 en A10 kwam want daar stonden de file borden flink rood te knipperen alles stond lekker vast. Ik besloot mijn navigatiesysteem aan te zetten om te kijken of daar nog hulp was en ja hoor er werd gevraagd of ik een alternatieve route wou rijden. Zo ging ik bij Diemen van de A1 af en reed de polder in. Geen flauw idee waar ik mij bevond vertrouwde ik volledig op mijn navigatie die opeens de route opnieuw wijzigde omdat er een verse file in de aanbieding was. Soms herkende ik de weg waar ik reed soms had ik er geen flauw benul van. Totdat ik op een gegeven ogenblik bij de Gooiseweg terecht kwam en de stad inreed. Vanaf dat moment kende ik de route weer en reed ik over bekend terrein. Of het sneller was dan in de file te gaan staan weet ik niet maar ik heb in ieder geval constant door kunnen rijden en stukjes Amsterdam gezien die ik nog niet kende. Leve het navigatiesysteem zeg ik dan!

1 opmerking:

  1. Navigatie, altijd goed. Maar ook erg belangrijk, wat is er nou besloten omtrent de Lexus!!!

    BeantwoordenVerwijderen