maandag 14 mei 2012

The Avengers

Nadat we Fozzies verlieten reden we terug naar de bioscoop. Hier waren we namelijk als eerste al gestopt om de kaartjes alvast op te halen. Cineworld is een echte ouderwetse bioscoop met kassa's waar je kaartjes haalt en geen automaten. De film heeft zelfs nog een pauze, iets dat ze gauw van mij mogen afschaffen. We liepen naar boven (nee geen roltrappen hier) en kregen de 3D brillen gratis (ook daar mag je in Amsterdam tegenwoordig voor betalen). Wij vonden de zaal al snel maar de ingang zat aardig verstopt zodat we enkele minuten voor de start van de film op onze plaatsen zaten.

De Avengers is de culminatie van alles waar Marvel de afgelopen vijf jaar naar toegewerkt heeft de afgelopen vijf jaar. Het grondwerk werd gelegd in Iron Man 1 & 2, The Hulk, Thor en Captain America. Alle helden komen in deze film bij elkaar om een gevaar te bevechten waar ze individueel niet tegen op kunnen. De film duurt ruim twee uur en het enige moment dat ik me verveelde was tijdens de pauze (ik was niet de enige want 90% van het publiek pakte zijn mobiele telefoon en ging wat anders doen). De film had goede actie maar ook erg veel humor, ik (en de rest van de zaal) moest af en toe luidkeels lachen om de grappen. Topper was toch wel de kreet puny god. Als Marvel fan mag je deze film absoluut niet missen maar ook voor liefhebbers van actiefilm's is The Avengers een aanrader. Ik zou zo zeggen ga naar de bioscoop en geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten