zondag 6 mei 2012

Pit droids

4 mei was het Star Wars dag. Ik had hier nog nooit van gehoord maar het blijkt dat de fameuze star wars quote "May the force be with you", af en toe uitgesproken wordt als May the fourth, oftewel 4 mei. Ter ere van Star Wars dag besloot Lucasarts het iPhone spel Pit droids dit weekend gratis beschikbaar te stellen. Ik heb het spel als echte Hollander dan ook gedownload en begon eens te kijken wat ik nu eigenlijk gedownload had.

Het spel blijkt een soort begeleid de robots naar de uitgang van het level spel te zijn. Er komen robots (eerst een kleur, maar ik heb er nu al vier verschillende in een level) uit een opening en die lopen dan blind een richting uit tot ze tegen een obstakel aanlopen. Je krijgt een set van pijlen om de robots een richting uit te sturen en ze zo naar de uitgang te begeleiden. De level's worden steeds complexer en de set van pijlen wordt ook steeds verder beperkt om ieder level weer wat lastiger te maken. Ik vind het spel erg leuk om te spelen en heb inmiddels de eerste area van vijftien level's uitgespeeld. Er zijn echter meer dan 100 levels in de game dus ik zal nog wel een tijdje lol beleven aan  star wars pit droids!

1 opmerking:

  1. Gratis is goed!! Ik heb hem ook maar even gedownload voor Daan. Die is nu helemaal into de Clone Wars!

    BeantwoordenVerwijderen