woensdag 2 mei 2012

Monnik voor een maand

Afgelopen jaar liep een kennis van mij rond met een hele grote stapel aan uitnodigingen. Het bleken uitnodigingen te zijn voor zijn inwijding als boeddhistische monnik in een tempel in Thailand. Dit was al jaren zijn grote wens en aangezien hij Thais kon spreken en heilig in het Boeddhisme geloofde was dit geen onmogelijke opgave. Even een tripje naar Thailand maken zat er voor mij niet in dus ik heb de ceremonie gemist maar de foto's stonden uiteraard op facebook. Na de ceremonie kwam hij terug vol mooie verhalen en erg blij met de stap die hij gezet had. Het had hem uiteraard een flinke som geld gekost en dat voor een monnik schap van slechts een maand. Aangezien hij na die tijd weer vertrok naar Nederland moest hij uit de orde treden en weer terugkeren naar zijn burgerlijke bestaan.

Afgelopen Koninginnedag moest ik hier plotsklaps weer aan terugdenken want hij stond armbandjes uit te delen aan diverse Thaise dames die hier zeer ingenomen mee waren. Dit deed me uiteraard terugdenken aan mijn eigen vakantie in Bangkok en mijn zegening door een Thaise monnik. Kortom ook als uitgetreden monnik kun je de mensen nog een plezier doen, niet dat mij dat er toe zal bewegen om monnik te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten