woensdag 7 september 2011

Superhelden films

Superhelden films zijn al enkele jaren niet meer weg te denken van het witte doek. Waar vroeger actie helden als Jean-Claude van Damme, Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone hordes mensen naar de bioscoop trokken is sinds 2002 die rol door de superhelden overgenomen. Spider-Man was destijds een mega kas kraker en het begin van de superhelden successen.

Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en komt de ene na de andere superhelden film uit. Waar ik ze in het begin (bijna) allemaal keek ben ik steeds kieskeuriger geworden. De afgelopen tijd waren de twee laatste films te downloaden, Thor, een nieuwe ster aan het firmament en het zoveelste deel in de succesvolle X-men franchice, X-men first class. Ik heb beide gedownload en gekeken en de meningen zijn zeer verschillend. Waar ik bij Thor maar erg moeizaam mijn aandacht kon houden en diverse malen op het punt stond de uit knop in te drukken (ik heb hem uitgekeken maar je kunt je tijd beter besteden vind ik) was de X-men film een prettige verrassing. Een goed verhaal dat je aandacht vasthield en mooi geplaatst was in de Cubaanse raketten crisis van begin jaren 60 en prima special effects hield mijn aandacht probleemloos gevangen. Hopelijk gaat hetzelfde gebeuren als ik met Frank, Simon & Dennis een bioscoop dag ga houden want er zijn weer drie nieuwe superhelden films in de bioscoop te bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten