woensdag 14 september 2011

Programma uitje

Na een wat langere zomerstop was het weer tijd voor een etentje van het oude programma team. Zoals altijd op de Amsterdamse zeedijk en uiteraard als startpunt het elfde gebod. Aangezien de leden nu redelijk door Nederland verspreid zitten (Utrecht, Almere en Eindhoven was de start om 7 uur gepland. Ik en ons Eindhovense lid waren netjes op tijd binnen en zaten van een Karmeliet te genieten terwijl Utrecht, ook zoals altijd, te laat kwam. Rond half acht was iedereen dan ook aanwezig en na nog een drankje was het tijd om aan tafel te gaan.

De keus viel op Morita-Ya maar hier bleek het afgeladen te zijn (ook niet moeilijk met slechts 24 plaatsen). Op de zeedijk is er echter meer dan genoeg keuze en we gingen dan ook naar Vietnamees restaurant Wellcome. Nieuw voor mijn tafelgenoten maar voor mij een plek waar ik vaker met veel genoegen was geweest. We hadden een mooi plekje aan het raam met uitzicht op de zeedijk en de kaart werd doorgenomen. Na enig onderhandelen gingen we voor vooraf oesters en coquille en als hoofdgerecht de crispy duck, de hot beef en de pittige garnalen. Het was druk en dus duurde alles wat langer maar de bediening ving dit goed op en wij hadden alle tijd om de afgelopen maanden te bespreken. Ik had als leuk nieuwtje dat ik in contact was gekomen met een van de andere projectleiders uit de tijd van het oude programma en dat hij graag wou aanschuiven bij een volgende sessie.

Na een prima maaltijd en goede gesprekken was het tijd om de avond te beëindigen waar hij begonnen was, in het elfde gebod. Het weer was intussen dusdanig prettig geworden dat we zelfs buiten konden zitten. Na genietend op een, eindelijk, mooie zomeravond, een prima einde aan een prima avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten