maandag 19 september 2011

Op visite

Zaterdag was ik op visite bij vrienden die ik al erg lang niet meer gezien had. Zij wonen op sporenburg (op het KNSM eiland) en ik verliet dan ook de deur om met het openbaar vervoer de reis te maken. Het stortregende echter dusdanig dat ik meteen weer omkeerde en mijn autosleutels pakte, ik had geen zin om kletsnat aan te komen. Normaliter is het betaald parkeren in zeeburg maar hun buren hebben geen auto dus ik kon mijn auto in de parkeer straat staan en via de achterdeur naar binnen lopen.

Hun jongste dochter bleek inmiddels ruim drie te zijn en het was dus in ieder geval minstens twee jaar geleden dat ik ze voor het laatst gezien had. Desondanks was er geen moment van onzekerheid, het was meteen weer ouderwets gezellig en we maakten er een leuke avond van. Uiteraard kon ik niet veel drinken aangezien ik met de auto was. Ik hield het dus bij een whisky en een wijntje bij het eten (mosselen, iets wat eigenlijk altijd op tafel staat als ik bij hun kom eten). Toen ik tegen elf uur vertrok deden we gezamenlijk de uitspraak dat het veel te lang geleden was en dat we de volgende afspraak eerder moesten maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten