donderdag 30 september 2010

Jordaan wandeling


Deze woensdag was het weer zover, het jaarlijkse uitje met mijn werk. Dit jaar keer deden we het niet per afdeling maar met de complete sector en uiteraard was ik de organisator. Met mij als organisator ben je van twee dingen verzekerd, eten maakt onderdeel uit van het geheel en het speelt zich in Amsterdam af. Ik had voor een wandeling met gids door de Jordaan gekozen en onze gidsen (we gingen in twee groepen wandelen) bleken zeer adaptief te zijn. We konden startten waar we wilden en we zouden aan het eind van de twee uur durende wandeling voor het restaurant afgezet worden. Als start koos ik voor het Victoria hotel recht tegenover het centraal station, voor iedereen goed te vinden en zowel voor de treinreizigers als de P&R gangers goed te bereiken. De weergoden waren ons gunstig gezind want in een week van ronduit slecht weer hadden wij een stralend zonnetje en een heerlijke temperatuur voor onze wandeling.

Onze gids bracht ons al vertellend van het Victoria hotel naar de Westerkerk Hier kwamen de eerste verhalen over de Jordaan en via het Anne Frank huis wandelden wij over de prinsengracht naar café de II prinsen waar het tijd was voor een versnapering. Men schonk hier een Limburgs bier, Lindeboom, dat ik niet kende dus ook mijn verzameling gedronken bieren werd weer met een uitgebreid. Na de break was het tijd om verder de Jordaan in te duiken en via brouwersgracht, lindengracht, westerstraat e.d. werden wij ingewijd in de herkomst van diverse spreekwoorden en typisch Jordaanse verhalen over bv. het palingoproer. Even over zeven uur werden wij in de Nieuwe Willemsstraat afgezet en was het tijd om aan tafel te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten