woensdag 15 september 2010

Reizen


Dinsdag stond in het teken van het reizen. ’s Ochtends moest ik een demo geven in Wageningen aan onze klanten waar we samen mee bezig zijn om hun processen te modelleren en ’s middags moest ik in Harderwijk een demo geven aan een prospect over hetgeen waar we mee bezig zijn. Voeg daar aan toe dat de demo ’s ochtends was met een collega die ik eerst in Almere moet ophalen en daarna weer moest terugbrengen dan kom je op zo’n vier uur in de auto. Mijn route was voor vandaag dan ook Amsterdam – Almere – Wageningen – Almere – Harderwijk – Amsterdam en dat komt neer op ruim 300 kilometer.

Ondanks het slechte weer begon alles voorspoedig. Om zeven uur vertrok ik uit Amsterdam om mijn collega in Almere op te pikken maar dat was dan ook het einde van de voorspoed. De files naar Wageningen waren niet te tellen en er was geen enkele mogelijkheid om er om heen te rijden. We waren dan ook ruim te laat in Wageningen maar dat was iedereen die daar die dag moest zijn. We kwamen zo’n beetje als laatste binnen. Mijn collega toonde aan de klanten wat wij de afgelopen drie weken geproduceerd hadden en dat viel in goede bodem. Daarna bracht ik hem terug naar Almere maar door de vertraging in de ochtend kon ik niets doen op kantoor behalve bijna meteen naar Harderwijk vertrekken. Gezamenlijk arriveerden ik en een collega van sales in Harderwijk en wij zetten onze spulletjes daar neer en deden een testronde. Alles zag er pico bello uit en om twee uur kwam de directeur van de klant met zijn management team de zaal binnen. In een ontspannen sfeer vertelden wij ons verhaal waar men erg veel interesse voor toonde. Waarschijnlijk gaan we er een nieuwe klant bij krijgen voor ons project. Na afloop kon ik de rit naar huis inzetten die ondanks het slechte weer redelijk verliep. Totdat ik de ring Amsterdam naderde en wederom in de file te recht kwam. Gelukkig waren het niet al te veel kilometers en even voor zes uur was ik thuis. In totaal ben ik dus elf uur de deur uitgeweest waarvan tussen de zeven en de acht uur in de auto. Niet echt een effectieve tijdsbesteding maar ja er gaat niets boven persoonlijk contact en ik denk dat de resultaten van vandaag meer dan opwegen tegen de reisuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten