woensdag 8 september 2010

Social media


In 2005 startte ik met mijn account op Linkedin en ik was toen een van de eerste die een social network gebruikte, erger nog het begrip social media was nog niet eens bekend. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en je wordt dood gegooid met de social media. Zo heb ik zelf inmiddels accounts op Facebook, Twitter, Yammer. Skype en mijn blog naast mijn Linkedin account. Ja ik heb zelfs een hyves account maar daar doe ik niets mee, sterker nog ik weet niet eens meer wat mijn inlog gegevens zijn.

Nu zijn er mensen die nog veel actiever zijn op de social media. Zo kreeg ik inmiddels een uitnodiging om ook op feest.je mee te gaan doen, maar daar twijfel ik nog over. Ik ben niet zo fanatiek met mijn iPhone dus ik verwacht niet dat ik mij overal ga inchecken. Dat is eigenlijk vergelijkbaar met mijn twitter account, waar mijn nichtje inmiddels in no time honderden tweets over de wereld heeft uitgestort kom ik nog niet eens op de tien uit. Zelfs de games doem tegenwoordig mee aan de social media hype want spellen als dragon age (waar ik fan van ben) hebben een eigen social network waar je kan laten zien welke awards je hebt verdiend. Als laatste loot aan de boom heeft ook Apple zijn eigen sociale netwerk opgericht onder de mooie naam ping. En aangezien dit over muziek gaat besloot ik toch eens te kijken wat ping nu precies is. Daarom heb ik het inmiddels op mijn iPhone geïnstalleerd. Nu de komende dagen eens kijken wat ik er mee kan.

1 opmerking:

  1. "Dat is eigenlijk vergelijkbaar met mijn twitter account, waar mijn nichtje inmiddels in no time honderden tweets over de wereld heeft uitgestort kom ik nog niet eens op de tien uit." Mijn twitter verslaving valt nog wel mee, ik ken mensen die inmiddels op de 5000 tweets zitten. Ik zit nog ruim onder de 1000, dat inmiddels al wel snel dichterbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen