maandag 13 september 2010

Het wallenfestival


Na de mooie dag bij Vinkeles had ik geen bijzondere plannen voor de zaterdag alhoewel het mooi weer zou worden. Tegen twaalf uur kreeg ik echter een sms van een vriendin of ik zin had om naar het wallenfestival te gaan. Een korte speurtocht op het web leverde informatie over muzikale evenementen op diverse plaatsen waaronder de nieuwmarkt. We spraken dan ook snel af elkaar op de nieuwmarkt te ontmoeten bij café de zon om een te zien wat het wallenfestival in de aanbieding had.

Tegen drie uur arriveerde ik dan ook als eerste bij de zon en wist al snel een plaatsje op het terras te veroveren. Binnen een kwartier was mijn vriendin ter plekke en genoten we samen van een drankje. We hadden alleen niet al te veel vertrouwen in de aantrekkelijkheid van het festival want van onze plek op het terras was alles wat we zagen een lullig wagentje met een paar toeschouwers ervoor. Toen we dan ook na ons drankje gingen kijken waren we binnen de 10 seconden tot de conclusie gekomen dat het echt niets was. Niet treuren was het motto want het was prachtig weer en we liepen dan ook rustig over de biologische markt waar zij wat thee kocht en besloten tot een late lunch voor haar bij Chao Praya (ik had thuis al een late lunch gedaan). Zij ging voor een soep (ik had wat visioenen naar de zomervakantie) en ik wat te drinken. Na de lunch was het verder wandelen over het wallengebied inclusief bezoek aan diverse soorten winkels waaronder toko dun yong waar wederom thee aangeschaft werd. De prachtige middag was toen alweer ten einde en het was tijd om plannen voor de avond te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten