donderdag 2 september 2010

Eindelijk weer eens A-fusion


Ik had al langere tijd het plan om met mijn team een hapje te gaan eten en deze week kwam het er eindelijk van. Uiteraard in Amsterdam en even uiteraard, niemand van deze groep kende het restaurant, zou het A-fusion worden. We spraken af om tussen zes en zeven uur in het elfde gebod te verzamelen en om zeven uur naar A-fusion te vertrekken. Als gastheer was ik uiteraard op tijd in het elfde gebod maar het duurde lang voor de anderen kwamen. De eerste groep was de verkeerde kant uitgelopen en de tweede groep was op de ring al verkeerd gereden. We konden samen nog een biertje, voor het merendeel was dat een Agnes van brouwerij Corsendonk, doen in het elfde gebod om vervolgens de korte afstand naar het restaurant af te leggen.

Bij binnenkomst werd ik verrast door een nieuw interieur. Ik was eind maart voor het laatst hier geweest en in de tussentijd had men het innerlijk van het restaurant aangepast. Gelukkig was dat het enige want de dames in de bediening waren nog steeds even vriendelijk en het eten was nog steeds even fantastisch. De eigenaresse, die mij nog herkende ondanks mijn lange afwezigheid, bracht ons naar onze plek en wij zetten ons neer in een gezellige hoek. Drank werd gebracht en vervolgens werd gevraagd wat wij wilden eten. Ik had het team al gewaarschuwd dat ik ging bestellen voor iedereen en dus kruiste ik diverse hapjes aan zoals de broodjes met eendfilet, het dijenvlees, de gestoomde oesters (waar slechts een dappere aan wilde), de zeewier salade en uiteraard de ossenhaas spiesjes in teriyaki. Iedereen zat te genieten maar de ossenhaas was de grote winnaar. Toen ik voor een vervolg ronde bestelde was de algehele mening (op een persoon na maar dat was dan ook een vegetariër) dat de spiesjes wederom op tafel moesten komen. Ook ronde twee ging schoon op maar toen begon iedereen aan het eind van zijn latijn te raken. Er werd dan ook afgesloten met koffie en enkele toetjes (groene thee ijs). Na betalen, €35 per persoon, was het tijd om huiswaarts te gaan. Iedereen was het er over eens dat dit een meer dan goed restaurant was en dat deed mij toch wel goed omdat A-fusion erg hoog op mijn favoriete restaurant lijstje staat. Ik ben in ieder geval niet van plan om weer 5 maanden te wachten voor ik hier ga eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten