zondag 17 augustus 2014

Zaandam

De shoarma schotel
Woensdag beloofde weer een dag met beter weer te worden dus had ik afgesproken om in Zaandam een middagje terras te doen. Als eerste moest ik op het station mijn ov chipkaart voorzien van de mogelijkheid om er ook treinreizen mee te kunnen maken maar dat was een fluitje van een cent.

Al gauw stapte ik uit in het bruisende Zaandam en ging via het huis van vrienden van mij naar de dam alwaar wij bij ons favoriete café de joffer plaats wilden nemen. Helaas waren ze dicht en dus gingen we bij de buren zitten, de koperen bel. Het was heerlijk toeven in het zonnetje en we lieten ons het bier, ze hadden Brugse zot van de tap,  en de bitterballen (vlammetjes en mini kaassoufflés ook overigens) erg goed smaken. Daarna was het tijd voor een hapje en dan heb je gewoon trek in lekkere vette kledder dus we gingen een paar deuren verder naar Zora waar ik koos voor een heerlijke shoarma van lam met frietjes en wat groenvoer en mijn makker voor een lam/en kip schotel. Alles smaakte prima en iets na zeven uur verliet ik Zaandam weer na een erg gezellige middag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten