zaterdag 30 augustus 2014

Tia Rosa

De specialiteit van het huis
Vrijdagavond was er weer een ouderwetse boys night out en die start altijd met een etentje. Deze keer had Simon het restaurant aangedragen, Tia Rosa een Spaanse tapas bar in hartje Amsterdam. Helaas was Dennis erg druk en waren hij en ik er pas om half acht i.p.v. kwart voor zeven en aangezien de film om kwart voor negen begon hadden we niet al te veel tijd.

Via overleg d.m.v. Whatsapp en telefoon kwam de eerste ronde van het zes gangen tapas menu al op tafel meteen nadat we onze drankjes hadden besteld. Ik koos voor het voor mij onbekende Spaanse bier van Cruzcampo. Het was een normale pils, niets bijzonders maar zeker niet fout dus daar hield ik het bij voor het diner. We hadden vis, we hadden aardappeltjes, we hadden gehaktballetjes, we hadden lamsspiesjes, rundvlees, karbonaadjes (de specialiteit van het huis) en kroketjes van pata negra. Alles was erg lekker maar de winnaar voor waren de pittige chorizo worstjes afgeblust met Pedro Ximénez. Ik heb heerlijk gegeten, jammer dat we zo weinig tijd hadden en dus in een hoog tempo ons eten moesten verorberen. Dit restaurant is een aanrader wat mij betreft en als tip, bestel geen losse tapas maar ga voor het zes, negen of twaalf gangen menu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten