dinsdag 26 augustus 2014

Familiebezoek

Het voorgerecht
Zondag stond in het teken van niet thuiseten dag. Nadat ik 's middags al geluncht had bij brasserie DenK in Santpoort was ik uitgenodigd om 's avonds bij mijn ouders te komen eten. Mijn zusje en zwager waren namelijk terug van hun vakantie in Frankrijk en dat vond mijn moeder een goed moment om ons langs te vragen. Zo arriveerde ik tegen vijf uur in mijn ouderlijk huis waar mijn zusje, zwager en neefje al aanwezig waren. Ik ging er bij zitten en onder het het genot van een wijntje en een nootje werden de vakantie ervaringen gedeeld totdat het tijd was om aan tafel te gaan.

Ik beleefde hier een aardig déjà-vu want het menu was exact gelijk aan wat ik de laatste maal, maar toen samen met mijn nichtje, had gekregen. Kennelijk had mijn zusje er lucht van gekregen en had om een herhaling gevraagd. Zo starten we met meloen met ham (de vorige keer Parma nu Serrano) en kwam er daarna rijst met mais en doperwtjes en kip in kerrie met mandarijn op tafel. Net als de vorige keer smaakte alles  heel erg lekker en iedereen (op mijn neefje na, slavink met appelmoes) genoot van de maaltijd. De helft had nog ruimte voor een dessert maar de andere helft had al genoeg gegeten. Na de koffie ging iedereen richting huis na een erg gezellig namiddag en avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten