dinsdag 23 oktober 2012

School herinneringen 5: Sporten & Spijbelen

Een van de leukere school herinneringen speelt zich af in de zomer en de herfst van het jaar dat ik voor de tweede maal vijf VWO deed. Door een minder slimme keuze (wiskunde II) in mijn vakken pakker redde ik het voor de eerste maal niet en moest dat jaar overdoen. Ik was echter niet de enige want vele van mijn voormalige klasgenoten moesten of vijf VWO over doen of gingen van 5 VWO naar de havo.

Aangezien de lessen in die eerste maanden een makkie waren voor ons waren we erg vaak afwezig. Wat we dan deden was naar het gym complex gaan en van de leraren daar dan wat basketballen, volleyballen en een net bietsen en die namen we dan mee naar de open ruimte buiten de kantine. Er werd dan een netje gespannen, grote ronde prullenbakken werden naar buiten gehaald als basket's en in het zonnetje werd er dan heerlijk een paar uutjes aan volleybal en basketbal gedaan. Een perfecte manier om de tijd door te brengen en zo kwamen wij dan ook de eerste saaie herhaal maanden prima door. En van invloed op de studie was het niet want iedereen van die groep ging het jaar daarna gewoon over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten