dinsdag 2 oktober 2012

Bob Evers nummer 33


Zoals enige tijd geleden verteld was ik er in geslaagd om het drieëndertigste deel uit de Bob Evers serie te downloaden. Tijdens mijn jeugd was de serie abrupt gestopt bij deel tweeëndertig middenin een vervolgverhaal over agent Cnall in Casablanca. Deel 32 was in 1963 geschreven en deel 33 kwam postuum uit in 1987 (Ja er was een kluis met een manuscript gevonden). Tussentijds waren nog de (ongenummerde) delen 34 & 35 verschenen in 1977 maar die had ik nooit gelezen.

Inmiddels heb ik de tijd genomen om deel 33 Een zeegevecht met watervrees te lezen en het viel niet eens tegen moet ik zeggen. Waarschijnlijk was de oorzaak dat het gevonden manuscript afgemaakt was door een moderne auteur, Peter de Zwaan (die vervolgens doorging met het elk jaar produceren van een nieuw Bob Evers verhaal). Daarnaast speelde uiteraard mee dat ik eindelijk het slot wel eens wilde weten van een verhaal waar ik in mijn jeugd aan begonnen was en waarvan ik altijd baalde dat ik het slot niet wist. Het kostte weinig tijd (182 pagina's aan jeugdboek hapt lekker snel weg) maar ik denk niet dat ik nog een van de andere 'nieuwe' delen ga lezen. Maar, zoals een bekende bananen etend stripvoetballer  altijd zei "Zeg nooit nooit!".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten