vrijdag 26 oktober 2012

Criminal

Ik schrijf de laatste tijd niet meer zo veel over comics. Niet omdat ik ze niet meer lees want dat doe ik nog steeds en dat zie ik de komende tijd ook niet veranderen, maar meer omdat ik de laatste tijd weinig comics lees die ik de moeite van een blogpost waard vind. Daar is nu echter verandering in gekomen met het verschijnen van het tweede deel van Criminal van Ed Brubaker en Sean Phillips.

Het boek lag meteen bovenop de stapel met te lezen boeken en de ruim vierhonderd pagina's waren in no time verslonden. Voor (het merendeel van) de mensen die Criminal niet kennen, het zijn een serie misdaad verhalen in de beste traditie van de crime-noir. Naast de originele Engelse versies zijn er inmiddels twee verhalen in het Nederlands uitgekomen dus als je liever Nederlands leest is dat ook al geregeld. De serie leest erg filmisch en dat is dan ook de reden dat er een optie op de film rechten is genomen. Mochten stripverhalen niet helemaal je ding zijn en mocht de film uitkomen, dan zeg ik gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten