maandag 27 februari 2012

Studenten

Op mijn werk loopt er weer een clubje van vier studenten rond. Zij studeren op het Institue for Information Engineering, een HBO opleiding in Almere. Deze school hanteer een principe dat zij co makers noemen. In elk studiejaar moeten de studenten een project draaien bij een bedrijf. Dit is geen stage van een paar weken maar een volledig project dat 16 weken duurt en een bepaald resultaat moet opleveren. Ik heb zelf ook een keer zo'n groep gehad (dat waren er zelfs zes) en ik heb erg genoten van het enthousiasme en de drive van de studenten.

Deze groep is van een andere afdeling van ons bedrijf maar de manager waaronder zij vallen nam contact met mij op omdat de studenten graag met scrum wilden werken. de methodiek waar mijn team al ruim twee jaar een fanatiek gebruiker en aanhanger van is. Deze collega vroeg dan ook aan mij of ik wat uurtjes kon vrijmaken om ze daarin te begeleiden. Zoals ik al vertelde vond ik mijn eigen groep destijds erg leuk en ik zei dan ook dat ik wel wat tijd wou besteden in het begeleiden van zijn studenten. Nu heb ik al enkele sessies achter de rug met de groep waarin we het over pokeren, intake, introspectief en sprints hebben gehad en ik moet zeggen ik vind het wederom erg leuk om aan een groep jonge honden het e.e.a. uit te leggen. Ik denk dat ik maar weer eens moet gaan lobbyen dat ik volgend schooljaar ook weer zo'n groep wil hebben.

1 opmerking:

  1. Als je dan nog bij het NCCW zit, bij Rabobank hebben we ook veel trainnees en stagairs :-).

    BeantwoordenVerwijderen