zondag 12 februari 2012

Social chess

Ons bezoekje aan Indisch restaurant Gandhi leverde nog een potentiële tweede verslaving op naast Wordfeud. Enige weken geleden had ik de app Social chess al gedownload voor mijn iPhone maar er nog niets mee gedaan. Vroeger was ik een fanatiek schaker die op vrij jonge leeftijd met het spel in aanraking was gekomen. vervolgens deed ik mee aan de schaak opleiding van de KNSB en behaalde vol trots mijn pionnen, toren en tenslotte het koningsdiploma. (en ja die heb ik nog steeds)  Ik werd lid van de jeugd afdeling van schaakclub Tal in Osdorp en nam ook deel aan diverse jeugd toernooien. Nadat ik de jeugd leeftijd gepasseerd was bleef ik lid van Tal en speelde nog vele jaren met veel plezier door. Mijn mooiste prestatie (en herinnering) was een remise tegen Tony Miles in een simultaan partij.

Doordat ik leerde bridgen verdween schaken volledig naar de achtergrond en, behalve een incidenteel spelletje met vrienden of een potje op een mooie zomerdag terwijl wij op de start van het prinsengracht concert zaten te wachten, deed ik er niets meer mee. De laatste potjes die ik speelde waren tegen de vriend van de eigenaresse van de Mekhong river die een verwoed schaker bleek te zijn. Ik wist met pijn en moeite een keer van hem te winnen maar de overige potjes verloor ik van hem. Terwijl wij dus in Gandhi zaten te wachten (iets wat wel vaker gebeurde die avond) had Simon het over een schaak app die hij gedownload had en waar hij al diverse potjes mee gespeeld had. Het bleek ook social chess te zijn en ik startte de app meteen op en stuurde een game uitnodig naar Simon. Uiteraard speelden wij niet verder tijdens ons diner maar na afloop werd de eerste pot gespeeld die ik wist te winnen. Inmiddels zijn wij aan potje drie bezig en het zal mij benieuwen of Social chess net zo'n succes zal worden als Wordfeud.

1 opmerking:

  1. Vriend, schaken en bridge, wat een wilde jeugd moet jij gehad hebben :-)....

    BeantwoordenVerwijderen