vrijdag 24 februari 2012

Kuifje

Enige maanden geleden was de Steven Spielberg verfilming van de avonturen van Kuifje in de bioscoop te bewonderen en ondanks een oproep van Dennis slaagden we er niet in om tijd vrij te maken om deze in het theater te gaan zien. Uiteraard stond hij wel op mijn lijstje van down te loaden films en zodra hij beschikbaar was werd de download knop dan ook ingedrukt.

Mijn laatste Kuifje bioscoop ervaring was als kind toen ik voor een verjaardagsfeestje naar Kuifje en de zonnetempel was geweest in Rialto. Ik was dan ook erg benieuwd wat 40 jaar vernieuwing had opgeleverd voor de jong reporter, de alcoholische kapitein en de hond. Daarnaast was het verhaal (wederom twee strip albums net zoals de verfilming van de zonnetempel) een favoriet. Als kind had ik een Engelse versie gehad en ondanks dat mijn Engels niet je van dat was ;-) was het een van mijn favoriete strip albums.

Welnu de film stelde geen seconde teleur en ik heb genoten van het verhaal. Een van de leukste toevoegingen vond ik in de openingsscène op de vlooienmarkt waar Kuifje zijn portret laat tekenen door George Remi, de echte naam van Hergé de schepper van Kuifje. Ik kan iedereen de film aanraden en ben ook erg blij dat er een tweede deel komt, een verfilming van, jawel, de zonnetempel waarmee we een volledig rondje hebben gedraaud.

1 opmerking:

  1. Mijn desktop staat bij de winkel voor een reparatie, maar als die terug is, dan gaat hij in de download!!!

    BeantwoordenVerwijderen