vrijdag 10 februari 2012

Mayor van de Aker

Super mayor badge.
Zoals bekend mag worden verondersteld ben ik een sociaal media junkie. Facebook, Twitter, Whatsapp zijn mij geen van alle vreemd en uiteraard is bloggen ook een vorm van social media.

Een van de social media zaken die ik het leukste vind is foursquare. Zowel het laten weten waar je zelf bent als het zien waar je vrienden uithangen. Zo kon ik onlangs de reis naar Thailand van twee vrienden prima volgen en slaakte ik een kreet van herkenning bij bekende plekjes en had ik vragen bij plaatsen waar ik nog naar toe wil zoals Koh Samui. Wat ik echter het allerleukste van foursquare vind is het verzamelen van badges. Het onderdeel waar ik het minste mee heb is het mayor schap. "Wie is de afgelopen zestig dagen het vaakst op een bepaalde locatie geweest."

Zo werd ik enkele weken geleden de mayor van mijn eigen wijk de Aker toen ik daar incheckte. Zoals met al mijn mayor schappen deed dit me weinig tot niets en het leven ging verder. Een paar dagen later verloor ik het mayor schap weer en had daar geen problemen mee. Ik vond het erger toen ik mijn stukjes buitenlands bezit (in Orlando en Istanbul) verloor. Een paar dagen later had ik het weer terug en dat voelde toch wel als een overwinning en ik was er best blij mee. Toen ik de titel wederom verloor, en wel aan dezelfde persoon, was de strijd geopend. Ik ging de titel terugpakken en checkte braaf elke dag in. Inmiddels ben ik weer mayor van de Aker en ik moet zeggen, het voelt goed. En deze titel van mij afpakken gaat zwaar worden. Over mij dead body zoals de Amerikanen zo mooi zeggen.

1 opmerking: