woensdag 1 juni 2011

Unknown


In het kader van het rustig aan doen deze week stond ook film kijken op de agenda. Ik was al een tijdje benieuwd naar unknown, en had deze dan ook gedownload toen hij beschikbaar was. De reden dat ik nieuwsgierig was naar deze film kwam door de vorige Europese film van Neeson, taken. Ik had deze film ruim een jaar geleden gezien en was daar erg enthousiast over. Net zoals taken is dat een Amerikaans Europes co-productie. Waar Taken zich in Parijs afspeelt, speelt Unknown zich in Berlijn af. In dit verhaal is Neeson een wetenschapper die met zijn vrouw naar een congres in Duitsland afresit. Tijdens een taxirit krijgt hij een ongeluk waardoor hij vier dagen in coma raakt. Als hij ontwaakt blijkt iemand anders zijn identiteit aangenomen te hebben en kent zijn vrouw hem niet meer.

Dit is het begin van een uitstekende thriller die je van begin tot eind aan je stoel gekluisterd houdt. Taken is (vind ik) beter maar ook unknown kan ik aan iedereen van harte aanraden. Voor 2013 staat Taken 2 op het programma en gezien zowel de kwaliteit van Taken als Unknown is dat een film die ik zeker ga zien.

1 opmerking:

  1. Ik vond Taken ook een lekkere film, met deze aanbeveling heb ik de download zojuist aangezet.

    BeantwoordenVerwijderen