dinsdag 28 juni 2011

Geslaagd

Griekse salade en aardappels met sambal, knof-honing mayo
Mijn nichtje was met vlag en wimpel geslaagd voor haar eindexamen (en ik vind 7´s, 8´en en een 9 voor het vak waar je verder in gaat' heel erg goed. Aangezien ze niet wist wat ze wilde hebben nam ik haar mee uit eten. Geen bokkedoorns deze keer maar mijn geliefde zeedijk en wel Thalassa. We hadden afgesproken bij het elfde gebod (geen café voor meisjes van 17) maar het was eindelijk mooi weer en we konden lekker buiten een drankje doen.

Het lam onderaan op de foto
Vervolgens was het afzakken naar Thalassa aan de Nieuwezijds kolk met de hoop op een tafeltje buiten, en wonder boven wonder er was nog exact een tafeltje buiten dat we meteen inpikten. De kaart werd gebracht met een drankje, wijn voor mijn nichtje en Grieks bier voor mij. Zoals altijd was het moeilijk kiezen, er zijn gewoon te veel lekkere hapjes op de kaart. Uiteraard brood met een trio van o.a. tzatziki vooraf en vervolgens, salade, vegetarisch, vis en vlees gerechten. Alles was als vanouds weer even lekker maar de topper van de avond was toch wel het lam in munt en yoghurt. Onder het eten konden we heerlijk genieten van alle boten en bootjes die voorbij kwamen met meer (en minder' dronken partygangers aan boord. De enige wanklank was een stel idioten in een speedboot die zo hard gingen dat de golven metershoog klotsten. Waar is de waterpolitie als je ze nodig hebt. We hadden dusdanig veel besteld dat ik dacht dat het niet op zou komen maar bijna alles verdween, alleen wat losse restjes bleven achter. Daarna was het tijd voor espresso en cappuccino. Voordat we echter konden afrekenen kreeg ik de vraag of ik nog een Griekse koffie van ze wou. Nu was dat in mijn herinnering eind jaren 80 al niet te zuipen maar weigeren is niet netjes. Helaas heb ik een goed geheugen. Maar dat was dan ook werkelijk de enige wanklank in een avond van heerlijk weer en lekker eten.

1 opmerking: