maandag 13 juni 2011

Orbit

Deze avond zouden we naar een concert van Wouter Hamel in openlucht theater Caprera gaan en uiteraard moet er eerst gegeten voor we een concert bezoeken. De keus was gevallen op Orbit in Overveen (alhoewel ze zelf zeggen dat ze in Bloemendaal liggen).

Het restaurant is mooi gelegen in een groot pand aan zee en heeft naast een mooi uitzicht op zee en een groot terras ook een grote parkeerplaats voor de deur. Het concept is gelijk aan het door mij geliefde A-fusion, naast de hoofdgerechten zijn er vele hapjes uit diverse Aziatische keukens en voor mij is eten in een dergelijke zaak dan ook een kwestie van allerlei hapjes aan laten rukken en er gezamenlijk van genieten. Net zoals met een andere vriendin met wie ik regelmatig weg ga liet ik ook nu mijn tafeldame kiezen met als enige opmerking dat ik in ieder geval de sashimi van tonijn wilde hebben en dat het verder aan haar was om te kiezen. Zo liet zij naast de sashimi, Indonesische saté, softshell krab, garnalen dumplings, pasteitjes, kroepoek en nog meer aanrukken. Begeleid door een fles water en een glas van een prima Chardonnay was het allemaal erg lekker. Tegen zeven uur stapten wij dan ook voldaan van tafel om tijdig bij Caprera te arriveren voor het tweede onderdeel van de avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten