zaterdag 11 juni 2011

Wijnproeverij

De pv van mijn werk organiseert flink wat activiteiten per jaar. Sommige ben ik (bijna) altijd bij zoals het bezoeken van een pretpark en andere activiteiten zijn de ene keer wel en de andere keer niet leuk. Ditmaal was er een erg fijne activiteit ingepland, een Italiaanse wijnproeverij. Normaliter zou ik een van mijn beste vrienden hier voor uitnodigen maar er was een probleem, op donderdag avond haf hij raadsvergadering en kon dus niet. Daarnaast was er het vervoersprobleem. Ik zat al in Almere (het was een door de weekse activiteit na het werk) en iemand moest terug rijden. Gelukkig was de oplossing nabij, een ex-collega die nu bij een ander bedrijf in Almere werkt zou ook komen zodat hij een aantal oud collega's weer te spreken zou krijgen en zijn vriendin zou terugrijden.

De proeverij was aardig, er werden 7 wijnen geproefd (en niets over terug spugen gewoon opdrinken) en daar zaten twee erg lekkere wijnen  bij. Een zeer aparte Chardonnay en een mooie volle rode. Alles werd geproefd onder het genot van lekkere hapjes zoals Italiaanse kazen, wordt, brood met tapenade, nootjes en nog veel meer. Na de wijn kwam er ook nog een partij Italiaanse likeuren voorbij om het geheel af te maken. Normaliter sla ik likeurtjes altijd over omdat ik ze te zoet vind. Deze keer klonk er een wel erg intrigerend, watermeloen, dat ik besloot toch een glas te proeven. Dat was geen foute keuze want het was een lekkere frisse likeur en niet een van de door mij verfoeide mierzoete drankje. Kortom een hele leuke avond en het was maar goed dat ik de volgende dag vrij had want anders had ik een zware dag op het werk gehad,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten