zaterdag 4 juni 2011

Verjaardagsfeest

Dit jaar viel de verjaardag van mijn neefje samen met zowel Hemelvaartsdag als mooi weer. Dat betekende dat ik tegen drie uur mijn ouders oppikte en we richting Amstelveen vertrokken. De tuin was in gereedheid gebracht en de jarige was uiteraard in geen velden of wegen te bekennen, die zat te spelen met zijn vriendjes. Na enig geroep kwam hij opdagen en nam zijn cadeau's in ontvangst. Dat is elk jaar erg makkelijk want hij vraagt iedereen om geld om dan wat te gaan kopen. Zo zijn er al diverse game consoles aangeschaft. Dit jaar is het doel een iPod touch en aan het eind van de dag bleek dat het geen probleem wordt om die aan te schaffen. Aan het eind van diezelfde dag verzorgde mijn zuster nog een eenvoudige doch voedzame maaltijd voor de aanwezigen bestaande uit broodjes kroket en frikandel. Ik denk dat het voor het eerst in heel veel jaar was dat ik weer eens een frikandel at en het was best binnen te houden. (het broodje met gerookte zalm dat daarna kwam was echter beter binnen te houden.) Na de maaltijd namen we afscheid van de jarige en gingen we weer naar huis. Ik met de data van mijn ouders om dit weekend een reisje naar Dublin te boeken, want dat was de reisbestemming die ze gekozen hadden tijdens het etentje bij de bokkedoorns voor hun 50 jarig huwelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten