maandag 12 juli 2010

Slangevegt


Een goede vriendin wou graag nog wat samen doen voor ik op vakantie ging en was druk bezig iets voor te bereiden. Al haar ideeën liepen echter spaak. Doordeweeks lukte niet i.v.m. mijn drukke werkzaamheden voor de presentatie. De vrijdag lukte niet omdat ik al een etentje had met Frank, Simon & Dennis. Haar laatste plan was een boottocht op de zaterdag middag met haar boot en dan ergens dineren. Dat plan werd door de buienrader om zeep geholpen want die voorspelde flinke hoosbuien op de zaterdag middag en vooravond en dan wil je niet in een sloep zitten.

Toen ze hoorde dat ik een dag later vertrok kwam ze meteen met het volgende plan een lunch in Breukelen bij Slangevegt. We hadden dus om half een afgesproken in Slangevegt en ik was benieuwd want het zag er mooi uit op de website en zij heeft een goede smaak qua eten. Ik arriveerde op een prachtig buiten met een mooi terras. We hadden een tafel gelegen aan de vecht onder de bomen zodat we niet in de volle zon zaten. Na het bestuderen van de kaart nam zij de wijnkaart ter hand en bestelde een mooie witte sancerre om de gangen te begeleiden. We aten tonijn tataki, lasagne van kalfszwezerik gamba en spinazie, lamsfilet met bloemkool soufflé en sloten af met koffie met friandises. Alles was even heerlijk en de locatie maakte het af. Een prima laatste middag voordat ik op vakantie ging. Ik ga hier zeker terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten